Ο Βλάντιμιρ Τάτλιν ηγετικό πνεύμα στην ανάπτυξη του κινήματος των Κονστρουκτιβιστών δημιούργησε ένα νέο τύπο γλυπτικής. Όπου ακατέργαστα υλικά και έτοιμα αντικείμενα θα έπαιρναν θέση μέσα στον χώρο ως[[λειτουργική]] γλυπτική .Δεν έδωσε πολλά στην τέχνη της γλυπτικής ωστόσο την επηρέασε αποφασιστικά...
Το σχέδιο του Τάτλιν για ένα Μνηµείο της Τρίτης ∆ιεθνούς εξέφραζε την επιθυµία
του Κονστρουκτιβισµού να συγχωνευθεί η τέχνη µε τις ανάγκες του κράτους για
πληροφόρηση των πολιτών . Η φαντασµαγορική αυτή κατασκευή
θα είχε σπειροειδή µορφή, για να εκφράζει το δυναµισµό της νέας εποχής, την
τολµηρή ώθηση προς ένα άγνωστο µέλλον, αλλά γεµάτο υποσχέσεις. Το ύψος του
µνηµείου θα ήταν περίπου 350µ. Ο κορµός του θα αποτελούνταν από έναν κύλινδρο,
έναν κύβο και µια σφαίρα, όπου θα υπήρχαν αίθουσες συνελεύσεων, γραφεία κι
ένα κέντρο πληροφοριών στην κορυφή. Όλα αυτά, θα περιστρέφονταν γύρω από
έναν άξονα, το καθένα µε διαφορετική ταχύτητα (κινητική αρχιτεκτιονική ). Ένα
µηχάνηµα θα «έγραφε» λέξεις και θα πρόβαλλε εικόνες στον ουρανό. Το κτίριο του
Τάτλιν θα εξέπεµπε όλη την ηµέρα ενηµερωτικά δελτία προς τον λαό, κυβερνητικές
ανακοινώσεις και διακηρύξεις, επαναστατικά συνθήµατα. Ωστόσο, το σχέδιο αυτό έµεινε
τελικά στο στάδιο της αρχικής µακέτας :
Ο Vladimir Tatlin κατασκευάζει μαζί με τους βοηθούς του μία μακέτα του έργου του "Μνημείο για την Τρίτη Διεθνή" (1920).Το συγκεκριμένο έργο είναι και το πιο γνωστό του.
Ναύτης, αυτοπορτρέτο του Vladimir Tatlin, 1911..
Κατάστρωμα πλοίου. Σκηνικό θεάτρου. Bl. Tatlin,
Η αίθουσα του θρόνου του βασιλιά Sigismund. Σκηνικό θεάτρου. Bl. Tatlin,
Εσωτερικό του Café Pittoresque. Bl. Tatlin,
Αυλαία θεάτρου. Bl. Tatlin,